Woeste reacties op Doja Cat als nieuw Victoria's Secret-gezicht
Comments gaan los op zangeres
Doja Cat is gepresenteerd als nieuw gezicht van lingeriemerk Victoria's Secret. Met "The Victoria's Secret World Tour" wil het merk zich opnieuw uitvinden, met de Amerikaanse zangeres als headliner. Doja Cat zelf is daar erg blij mee, maar het internet minder.
In 2019 stopte de lingeriegigant met de jaarlijkse modeshows. Het merk was te ouderwets en bovendien teveel gefocust op de fantasie van mannen. Lingerie moest in de eerste plaats bedoeld zijn voor het genoegen van de drager zelf, en daar kunnen mannelijke lustgevoelens natuurlijk niks mee te maken hebben. Met Doja Cat als nieuw gezicht wil Victoria's Secret de vrouw, in al haar diversheid, meer centraal zetten.
Met die boodschap is volgens de volgers van het merk niets mis, maar met de keuze voor Doja Cat wel. Onlangs werd de popster door meer dan een half miljoen Instagram-gebruikers ontvolgd. Ze had zich in een snel weer verwijderde post fel uitgelaten over haar fans, die zichzelf "kittenz" noemen. Die naam vindt Doja zelf helemaal niks.
"Mijn fans noemen zichzelf niet zo. Als je jezelf 'kitten' of kittenz' noemt, moet je minder tijd op je telefoon doorbrengen, werk zoeken en je ouders in huis helpen", schreef Doja. Inmiddels heeft ze er een grote groep haters bij gekregen die zich laten horen in de comments van Victoria's Secret. "We mogen haar niet meer", schrijft een cancelaar.