Seksspeeltjes ook na corona populair: taboesfeer verdwijnt
Nieuw hoogtepunt voor Easytoys
Seksspeeltjes zijn ongekend populair. Ook na de coronaperiode is de handel in vibrators, masturbators en zweepjes nog big business, blijkt uit jaarcijfers van erotiekconcern EQOM. De omzet van Easytoys, marktleider in seksartikelen in Nederland, steeg afgelopen jaar met 10 procent.
Naast Easytoys zijn ook Christine le Duc, Kondomeriet (Duitsland) en Amorelie, allen onderdeel van EQOM, erg in trek. Volgens Easytoys-topman Eric Idema is het succes na corona een positieve verrassing. "Tijdens de pandemie waren er ongekende aankooppieken. We hadden niet verwacht dat te overtreffen, dus het is geweldig dat EasyToys ook ná corona zo is blijven groeien."
Dat Nederlanders massaal verknocht raken aan seksartikelen heeft mogelijk te maken met een cultuurverschuiving. Idema vertelt dat seksualiteit steeds meer uit de taboesfeer komt. Samenwerkingen van Easytoys met bedrijven als HEMA, Hunkemöller, Van Der Valk en Schiphol zijn daarvan volgens Idema een voorbeeld.
Wie in 2023 een vibrator zoekt heeft keuze uit honderden soorten en maten. De nieuwste trend op seksgebied zijn artikelen van gerecyclede en anderzijds duurzame materialen. Daarnaast zijn ook seksspeeltjes voor mannen steeds populairder.