Clarkson, Hammond en May stoppen met DriveTribe

Niet alles wat dit trio aanraakt wordt een succes
Jeremy Clarkson, Richard Hammond en James May stoppen met het online autoplatform DriveTribe. Dat maakten ze vandaag bekend in een bericht op de website. Volgens de heren zijn de tegenvallende advertentie-inkomsten de reden voor het beëindigen van de activiteiten.
Nadat het trio vertrok bij BBC's Top Gear gingen ze niet alleen bij Amazon aan de slag voor hun nieuwe serie The Grand Tour, maar besloten ze ook een online platform voor autoliefhebbers te beginnen. DriveTribe moest een soort Reddit voor petrolheads worden, waar iedere niche een eigen groep kon oprichten.
Youtube
Waar lange tijd alles wat het trio aanraakte in goud veranderde (of in het geval van Hammond: crashte) bleek DriveTribe niet het gewenste succes te brengen. Na vijf jaar trekken de heren er daarom eind deze maand de stekker uit. Toch verdwijnt de naam van het platform helemaal, want Richard Hammond gaat verder met de social media-kanalen en dan met name Youtube. Hier gaat hij exclusieve video's maken over onder meer zijn eigen restauratiebedrijfje en andere avonturen.