Rotterdams restaurant de Beurs is gewoon eerlijk
Effe doorvreten, ja?
Het masker gaat af
Restaurant de Beurs uit Rotterdam gaat de voor Nederland zo kenmerkende halfbakken service in de horeca verheffen tot Unique Selling Point. Het restaurant wil het brutaalste restaurant van Nederland worden. Aan medewerkers wordt gevraagd om met ingang van vrijdag 9 oktober ofwel een typetje te spelen, ofwel lekker zichzelf te zijn. Dat laatste kan alleen op voorwaarde dat 'jezelf zijn' inhoudt dat de medewerker zich gedraagt als onbeschofte vlegel.
De pandemie dwingt horecaondernemers om creatief te zijn. Eigenaar Hoey Smith geeft zijn ordinaire Rotterdamse medewerker, evenals zijn valse huisnicht, carte blanche om lekker zichzelf te zijn. Smith wil dat zijn restaurant zich daarmee onderscheidt. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
Breaking: Bakker verkoopt brood
Menigeen die wel eens €2,70 heeft afgerekend voor een glazen reageerbuisje met wat cola druppels erin, gebracht door een verveeld ogende tiener zal denken: maar die abominabele en onbeleefde service is toch gewoon de norm in Nederland? Daar zou menigeen dan natuurlijk gelijk in hebben. Toch wil het restaurant uit de Maasstad méér.
Aangezien het concept 'Nederlandse horeca' op meer plekken in Nederland tot kunst verheven is, lijkt dat op voorhand dus geen gewonnen strijd. Verassend genoeg kwam het idee niet voort uit een restaurantbezoek in ons kikkerlandje, maar in het Italiaanse Genua. De service was daar zelfs naar Nederlandse maatstaven zó beroerd, dat Hoey Smith dacht: hier kunnen wij nog een puntje aan zuigen!
De eigenaar zegt in het vraaggesprek met het AD dat negatieve recensies op internet prima zijn. "We zien het als compliment als je het vreselijk vond".