73 miljoen mensen keken naar Songfestival-show
Italië is grootste fan
Liefst 73 miljoen mensen in 38 landen hebben gekeken naar het net-niet-Songfestival dat op de dag van de finale werd uitgezonden. De show Eurovision: Europe Shine A Light werd met drie miljoen kijkers in Italië het beste bekeken, gevolgd door Nederland met 2,4 miljoen kijkers.
Het hoge aantal kijkers in Nederland had ongetwijfeld te maken met het feit dat de show in ons polderlandje werd gemaakt. Nu het echte Songfestival in Rotterdam niet door kon gaan, presenteerden Jan Smit, Chantal Janzen en Edsilia Rombley een evenement met optredens van oud-deelnemers en fragmenten van de liedjes van deelnemende landen.
Kan beter
Hoewel 73 miljoen best een grote groep kijkers is, valt het in het niets bij het normale Songfestival. Vorig jaar zagen in totaal 182 miljoen mensen Duncan Laurance het feestje in Tel Aviv winnen. Volgend jaar gaat Rotterdam in de herkansing met het organiseren van het echte Eurovisie Songfestival, al is datum nog niet bekend.